2:42 PM Український центр оцінювання якості освіти презентував онлайн-лекції для вчителів | |
Провідні експерти Українського центру оцінювання якості освіти разом з фахівцями обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти та академічної неперервної освіти підготували 10 онлайн-лекцій з освітніх оцінювань, що нададуть можливість вчителям більш детально ознайомитись з системою зовнішніх освітніх оцінювань в умовах реформи загальної середньої освіти, яка визначена концепцією НУШ. Курс лекцій містить 6 модулів. Серед головних тем можна виділити: стратегію розвитку оцінювань у сфері загальної середньої освіти, результати загальнодержавного дослідження якості початкової освіти та PISA-18. Окремий модуль присвячений ЗНО і ДПА, оцінюванню результатів та визначенню підходів до тлумачення результатів різних освітніх оцінювань. Всі лекції можна переглянути на YouTube-каналі УЦОЯО в необмеженому доступі. Лекція 1. ЗНО і ДПА: сутність оцінювань і відмінності між ними. Лекція присвячена загальним питанням щодо зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестацій: чим відрізняються іспити, чи існують аналогічні формі в інших країнах світу, які завдання мають вирішувати учасники тестування під час абітуральних та натуральних іспитів.
Лекція 2. ЗНО: традиції та новації В ній подана детальна інформація про ЗНО: його значення, функції, розвиток, критерії оцінювання, як здійснюється розроблення завдань та визначення результатів. Під час лекції можна дізнатися про особливості ЗНО-2021. Лекція 3. ДПА: поточний стан і перспективи Лекція присвячена державній підсумковій атестації: умови для формування та впровадження, законодавча база, критерії визначення результатів, особливості проведення ДПА з використанням елементів ЗНО, ДПА-2021. Лекція 4. Шкалювання результатів. Межі інтерпретації результатів різних освітніх оцінювань В лекції подана детальна інформація щодо базових понять шкалювання результатів, головних відмінностей шкали та процентів, підходів інтерпретації результатів різних освітніх оцінювань, механізму визначення порогового балу. Лекція 5. Міжнародне дослідження якості освіти PISA Міжнародне дослідження якості освіти PISA вже протягом 20 років є найавторитетнішим джерелом інформації про середню освіту у світі. Учасниками дослідження виступають понад 80 країн, які довіряють результатам та беруть їх до уваги під час прийняття політичних рішень в освітній галузі. Дослідження проводить один раз на три роки. Під час якого виконується оцінювання систем освіти на підставі тестування 15-річних підлітків. Україна долучилась до проекту у 2018 році. Лекція присвячена особливостям дослідження PISA, його інструменти та критерії оцінювання. Лекція 6. Основні результати України в PISA-2018 та специфіка PISA-2022 Лекція присвячена основним результатам дослідження якості освіти PISA, які Україна отримала наприкінці 2019 року. Лекція 7. Загальнодержавне моніторингове дослідження якості початкової освіти На лекції розповідається про особливості загального державного моніторингового дослідження, про його головні інструменти, критерії оцінювання, які компетентності брались до уваги та як виставлялись результати. Лекція 8. Загальнодержавне моніторингове дослідження якості початкової освіти: основні результати першого циклу Перший етап в Україні стартував у 2018 році. На лекції розповідається про перші результати, а саме яка атмосфера в українській молодшій школі, як учні відносять до математики та читання, які результати навчання. Також оговорюється одна з головних проблем сучасності: шкільний булінг. Лекція 9. Сертифікація вчителів: незалежне тестування В Україні протягом двох років триває пілотний проект сертифікації вчителів, завдання якого є визначення фахових знань та вмінь педагогів. Лекція присвячена результатам проекту. Лекція 10. Стратегія освітніх оцінювань в Україні Лекція присвячена особливостям оцінювання на різних етапах здобуття освіти. | |
|