Виховна діяльність ліцею
Гуртки Звіти Накази та нормативні документи
Безпека життєдіяльності Національно-патріотичне виховання Плани заходів
Метою виховного процесу є:
- забезпечення єдності навчання та виховання в розвитку професійної і психологічної підготовки студентів;
- всебічна підготовка майбутніх фахівців в галузі освіти і науки, до творчої праці, підкріпленої глибоко-моральним усвідомленням її необхідності;
- координування зусиль класних керівників навчальних груп;
- створення та вдосконалення педагогічних засобів, форм і методів виховної роботи;
- підготовка свідомої інтелігенції, оновлення і збагачення інтелектуального генофонду нації;
- формування в студентській молоді чіткої громадянської позиції, віри у верховенство Закону, який є гарантією свободи;
- створення умов для розвитку загальної культури студентства, збагачення його естетичного досвіду;
- розвиток в студентській молоді правової, духовної, художньо-естетичної, трудової, екологічної культури.
Основними завданнями виховного процесу є:
- морально-психологічне забезпечення навчання;
- профілактика правопорушень;
- інформаційне забезпечення;
- культурно-виховна і просвітницька робота;
- соціальна робота.
Основними принципами виховного процесу є:
- державна і патріотична спрямованість в виховному процесі;
- повага до особистості, конституційних прав і свобод студентів, орієнтація та ідеали демократії і гуманізму, загальнолюдських моральних цінностей;
- безперервність та спадкоємність у виховному процесі та органічне поєднання національних, історичних та культурних традицій;
- конкретність та узгодженість змісту, форм і методів виховного процесу;
- об’єктивно-науковий підхід до планування та здійснення виховного процесу.
Характеристика:
Виховна робота в школі проводиться згідно з затвердженим планом виховної роботи на навчальний рік. Перспективний план виховної роботи спрямовано на реалізацію кращих традицій школи, існуючого досвіду з урахуванням стану матеріально-технічної бази навчального закладу в рамках єдиної системи навчально-виховного процесу.
Виховна робота здійснюється загальними для виховної діяльності методами, а саме:
- методи інформації (візуально-слуховий, словесний, метод пошуків);
- сугестивні методи (від лат. навчаю, навіюю) (метод прикладу, авторитету);
- метод організації практичної діяльності, стимулювання та гальмування певної поведінки (громадська думка, заохочення, покарання).
Серед методів і форм виховання учнівської молоді пріоритетна роль належить активним методам, що базуються на демократичному стилі взаємодії. До таких методів належать: ситуаційно-рольові ігри, метод відкритої трибуни, соціально-психологічні тренінги, інтелектуальні аукціони, “мозкові атаки”, метод аналізу соціальних ситуацій з моралістичним характером. Крім цих методів доцільно долучити і традиційні: бесіди, диспути, лекції, семінари, різні форми роботи з книжкою, періодичною пресою та інші масові, групові заходи та індивідуальна робота.
Напрямки виховної роботи:
- Національно - патріотичне виховання;
- Інтелектуально – духовне виховання;
- Громадянсько – правове виховання ;
- Моральне виховання;
- Екологічне виховання;
- Естетичне виховання;
- Трудове виховання;
- Фізичне виховання.
Задачами виховного процесу є:
- Формування національної свідомості, любові до рідної землі та свого народу;
- Виховання правової культури: повага до Конституції, законодавства України, державної символіки, знання та дотримання законів;
- Виховання поваги до батьків, людей похилого віку, культури та історії рідного краю.
Планування виховної роботи базується на нормативних документах:
- Конституція України;
- Закони України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про загальну середню освіту»;
- Закон «Про охорону дитинства»;
- Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;
- Закон України «Про захист суспільної моралі»;
- Указ Президента України «Про основні напрямки реформування вищої освіти в Україні»;
- Наказ Міністерства освіти і науки, Міністерства охорони здоров’я України «Про посилення роботи щодо профілактики захворюваності дітей у навчальних закладах та формування здорового способу життя учнівської та студентської молоді»;
- Концепція національно-патріотичного виховання молоді;
- Концепція громадського виховання;
- Концепція національного виховання студентської молоді;
- Конституційні засади гуманітарної освіти (вища школа) та інших нормативних документів з проблем освіти і виховання дітей та молоді в Україні;
- Національна доктрина розвитку освіти в України;
- Закон України «Про вищу освіту» відповідно до державних стандартів освіти, наказів і рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо організації виховної роботи;
- Національна програма «Діти України»;
- Державна програма розвитку фізичної культури та спорту в Україні;
- Конвенція про права дитини.